3 Ağustos 2012 Cuma

'tesettür' ama nasıl?

   
    Biraz daha düşünelim, düşündürelim diyorum. Keza düşünmek zihnimizi ferahlatıp, keşfedilmemiş diyarlara alıp götürüyor bizi. Her birey, bambaşka bir kare olacak bu bütünde. Bu defa biraz çağımızın sorunlarına parmak basalım diyorum.
   -Erkeğin tesettürü göz kapaklarıdır. Bu iki iki dört. Ama hanım kardeşlerimizin aşikar hatası olan, yanlışın içinde yüzüyorken doğru yolda olduğunu zannetmesini nasıl açıklayacağız. Yaşadığımız şu çağda sadece başını örterek tesettürlü olduğunu zannedenler var. Peki,  Kur'anı Kerimin kastettiği tesettürü, yaptıklarının yanlış olduğunu nasıl anlatmalıyız. Sadece kalp temizliğinin beş para etmediğini nasıl ifade etmeliyiz. Toplumun temel taşları olan kızlarımızı bu hastalığın pençesinden nasıl alıkoyabiliriz?
     Hadi bakalım, bu  kez elimizi vicdanımıza koyma vakti.

24 yorum:

  1. parmak bastığın konunun üzerine günlerce mülahaza edilebilir kuzen lakin ne kadar anlatmaya çalışırsak çalısalım bazı bayan kardeslerime, modern dünyanın gerekliliği!gibi gördükleri tesettür hayli tatlı gelmekte.. bak ruhani edebi hiç hesaba bile katmadan sırf dıs tesettürü baza alsak bile günlerce konusulur.. basa serpiştirilen bir şal yada el kadar takılan bir esarpla tesettrluyum diyebiliyorlar,bunun pantolununu, dar giysilerini hiç baza bile amıyorum.. bilmiyorum ya belki de Rahman'ın vereceği en büyük hediyedir bunların yanlış oldugunun idrakine varıp, nefsini susturabilip adaba uygun giyinmek.. giyinmeyi geçtim, yollarda atılan kahkahalar, yeri gelince söylenen şarkılar, özel denen birşeyin kalmaması, gözlerin yere bakaraka yürümek yerine fal taşı gibi etrafı izlemek, hoş olmayan ortamlara girilip cıkılması da cabası.. benm bile hemcinsim iken bu denli dikkatimi cekiyorlarsa erkeklere sonuna kadar hak vermekteyım.. şimdi bu kadar acımasızca eleştiri yaparken, zamanında bu hareketlerin bazılarını yapmış olmamsa sızlatr vicdanımı.. ne diyelim; erkeklerimizin gözlerine helalinin dışına perde indire, kadınlarımıza da helali dışına kendilerini açmama şuuru vere Rabbim... biz günahkar kullarını da ıslah eyleye..
    ve ayrıca;
    cağın gerekliliği gibi görmeyip, adaba uygunluğa dikkate alanlara da yobaz ve gerici, hadi sen git iranda yaşa gibi ifadelerde hitab edilmesi oldukça üzücü.

    YanıtlaSil
  2. Gercekten uzun uzun konusulmasi gereken bir Konu.Hepsi cok dogru!

    YanıtlaSil
  3. Siz daha ordamisiniz? Bu konunun gundeme getirilmesinin hicbir sekilde hickimseye faydasi yok. Asin artik bunlari.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz burada takıldık maalesef... Başörtüsüne özgürlük sloganı atarlarken bir zamanlar şimdilerde blue-jeans a özgürlük naraları duyar gibiyim beyinlerinde birilerinin.

      Dediğiniz gibi. Biz hala oradayız... Düştügümüz yerde. Düşülen yerde... Belkide sırf bu yüzünden bize "irticacı" diyorlar. Kim bilir...

      Sil
    2. Hani Biz müslümanız ya, müslümanlarında tesettürlü olması lazım ya, biz o yüzden hala 'buralardayız' inşallah hep buralarda kalan oluruz.

      Sil
  4. haklısın ..yazdıklarınızı okudum, dedikleriniz doğru, olması gereken fakat benim de takılıp kaldığım bir husus var paylaşımınızda-hani siz buralarda takılıp kalmış inasanlarsınız ya- bir roman okumuştum polisiye "şEYTAN aYRINTIDA gİZLİDİR" romandan çok ismi etkilemişti beni... sizin paylaşımınızda da bunu hissettim 'madem tesettür kadar mübarek bir davayı gütmeyi niyetlendin bu kutsal meseleyi anlatacak başka giriş fonu bulamadın mı?Resimden bahsediyorum..Hani saçları öne çıkmış yanakları al al KApak resminiz..

    Şimdi kalkıp da siz bana demeyin ki 'gözünün üstünde kaşın var diyecek bir burayı mı buldun?' evet çünkü takılıp kalmaları yapan biri için bunun göz ardı edilmesi gayet abes bir durum benim için...

    Biraz daha samimi olalım lütfen... İnsanların üzerinde gizlenecek çatılarının var olması onlara münafık olma şanşı tanımamalı.. Biz Müslümanız elhamdülillah evveli insanız.. Tesettür kadar önemli bir mevzuyu kendi riyamıza alet etmememiz gerektiğini düşünüyorum...

    ve son bir husus, ben sevmem... hoşnut olmadığım insanların net adreslerine girip onların ne bilmem birşey yaptıklarıyla ilgilenmem.. ki sizin sitenize girdiğim gibi benzeri giriyorsam da onlara bir ESER hediye etmek içindir "SİHAM-I KAZA"

    Siz site sahibi ve gayet de meşhur bir kişiliksiniz.. Düşüncem o ki bu tarz eleştirilere açık olmalı bir nevi kaldırabilmelisiniz... Bir çin atasözü ile özetleyeyim "Yi Yo Sa" silmeyin/kaldırmayın düşüncelerimi de sizin dışınızda başkaları da bu konu hakkında yorum yapabilsin örneğin kuzen veya abiniz..

    Dini ve İlmi Çal ışmalarınızın devamını diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)çin atasözüne bak sen " yi yo sa " güzeel

      Sil
    2. o bu değilde hakkaten "ardından bırakıp" gidiyon sen hacı.. adam bırakıp kaçıp gitmiş biz de toplanıp laf şiy yapacaz diye uğraşıyoz.. uraşmayın değmez

      Sil
    3. Bence sizin canınız sıkıliyor. Sözlerin hepsi dogru ve sizin bir karikatür resmine takılmanız cok sacma bir durum. Sokaktakı Müslümanların Tesettürünü görüyoruz ne halde diye.Madem bu yazılar hosunuza gitmiyor öyleyse dogruları siz anlattın.Sizin yorumunuza bakınca cekememezlik görüyorum.Bukadar basarılı birisine böyle sözler etmeniz cok sacma.Yazılarınıza saygı duyuyorum, düsüncelerimi görüyorum ve devamını bekliyorum.

      Sil
  5. Bekliyorum bekliyorum sabır ve aşk ile bir dahi bekliyorum. Bırakıp gittiğim de yok şimdilik. Emaneti almadığı sürece kaçmak yakışmaz bize.

    İsminizi de yazmıyorsunuz, hala anlamadığım bir husus, siz bu yorumdan payınıza düşeni alın madem.
    Meşhur bir şahsiyet değilim öncelikle bu konuya bir açıklık getirdikten sonra, yazının başındaki karikatürle yapmak istediğin ironiyi anlamanızı umut ederdim. Kalkıp bir de burda anlatırsam diğer misafir arkadaşlara ayıp olur. Olur demi?
    Çünkü siz daha iyi bilirsiniz ki artık tesettür diye allayıp pullayıp bize çok şirin gösterilmeye çalışılan durumlardan bahsediyor o karikatür. Fakat bu benim nezlimde. Sizi bilemem tabi.


    Lakin, durum vahimliği burdan bellidir ki, kimsenin artık bu konuşa iki çift laf etme gibi bir derdi bile kalmamış. Napalım biz de susalım madem. Diyeceğimi zannetmeyin. Ki desem bile, ben sussam da Kur'an var gücüyle sesleniyor çağlara ve insanlara!


    Her kim olumlu ve olumsuz yorum yaptıysa ben payıma düşenleri var gücümle alıp süzgeçten geçiriyorum. Ve bazen helal olsun deyip, yol haritamı değiştirecek sözler işitiyorum. Sağolun varolun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En büyük derdim, buyur baş köşeme..
      Türkiye'de diğer üniversitelerdeki Din Kültürü Öğretmenliği bölümlerinde olduğu gibi Erciyes'te biz de Eğitim fakültesinden İlahiyat fakültesine taşındık. Müthiş bir mutlulukla geldik ilk haftalar. Yetim muamelesi gördüğümüz bir yerden kurtulup ana kucağında yer bulmak gibi bir şeydi bizim için.. Bekledik önceleri, eğitim fakültesinde gördüğümüz şeyleri burada görmemeyi çok bekledik.. Takvim yapraklarında çok şey değişti, vizeler bile geldi geçti de bizim gördüklerimiz değişmedi.

      Tesettür konusunda bayanlar olarak biz sizden daha çok şeye şahit oluyoruz. Mâlesef.. Siz camide ve mescitte bayanların ne hallerde olduklarından habersizsiniz.. Durum vahim ki camiye bir kardeşimiz namaz kılarken kıyafetlerin nasıl olması gerektiğini anlatan bir yazı asmış..

      Daracık kotlarla namaz kılanlar var. (Ömer Nasuhi'nin ilmihalinden yola çıkarak.) "Tüm yurt böyle kılıyoruz, bir şey olmaz. Ömer Nasuhi müsâde etmiş" diyerek hem de. Her şeyi anlatıyoruz da taşa konuşuyormuşuz gibi davranıyorlar.

      Nasıl uyarsak diye saatlerce düşünüp durduğumuz günlerimiz oldu.. Yaparak gösterseniz gösteriş için yapıyorsunuz diyorlar, anlatsanız dinlemiyorlar. Dinleseler de uygulamıyorlar zaten.
      Zihniyetler yanlış hocam.. Örtünmeyi nimet değil külfet görüyorlar.

      Biz örtü ayeti nüzul olduğunda eşlerinin kıyafetlerinden kesip örtü edinenlerden, yanında eşi olmayanların hurma yaprakları ile örtünmeye çalıştıkları o imandan da zihniyetten de çok uzağız.
      Biz uyarılmaya sabır göstermekten de uzağız.
      Biz uyarmakta, doğruyu öğretmeye çalışmakta sabır gösterenlerden de uzağız.

      Sil
    2. Hocam güzel noktalara değinmişsiniz. Hâlimizin içler acısı noktalarına hemde. Ama tarafımca şöyle bir düşünce beyan etmekle iktifa edeceğim. Çünkü bunları bir siz bir de ben görmüyorum. Veya bu sorun bi sizin birde benim değil.

      Hali hazırda iki bine yakın mevcudu olan bir fakültede öğrenim görüyoruz. Kafamı kaldırıp ibreti nazar ettiğimde durumun pekte iç açıcı olmadığını görüyorum ve bunu zannımca birtek ben görmüyorum. Küçük değil kocaman sorunlar yumağı var yaşayışımızda.

      Öncelikle Dikaplar olarak ilahiyat bünyesine dahil edilmeniz sevinilesi bir durum amma artık çoğu Dikap öğrencisinin giyim tarzı ve davranışları bir önyargıya sebebiyet verdi. Ne olduğunu teker teker izah etmem abeste iştigal olur. Vaziyet bundan ibaret ve biz ilahiyatçılar da yol yordam bilmediğimiz için bu kamplaşmalar kaçınılmaz malesef.

      Kendine Müslüman diyerek müslümanlıkla alakası olmayan sözde tesettürlü kardeşlerimizin durumu ise içler acısı. Bir inanışı temsil etmesi gerekirken gösteriş unsuru olarak kullandıkları kıyafetler örtüsüz kardeşlerimizden daha çok dikkat çekiyor. Ki zaten yegane amaçlarıda bu olduğundan şüphe bile etmiyorum.

      Taklitten öte gitmeyen imanımız, bizim tesettürümüzü bu hale getirdi. Ve ben her zaman dediğim gibi bu sorunun yegane müsebbibi ailelerdir diyorum. Dindarlıktan ve İslami yaşam tarzından vareste olmuş ailelerin mahsülleridir bunlar. Kızlarını pazarlamak adına, çağa ayak uydurmak adına göz yumuşların tezahürleri.

      Bayanlar konusunda bize pek bişey düşmüyor, bu görev sizin ennihayetinde. Burada yapmak istediğimse acizane ufak bir farkındalık. Umarım iki üç zihinde küçücük soru işaretleri bırakabilmişimdir.

      Ayrıca düşüncelerinizi paylaştığınız için müteşekkirim.
      Selam ve dua ile.

      Sil
    3. Bahsettiğiniz kutuplaşmada çok haklısınız.. Bunda en büyük pay elbette ki Dkap öğrencilerinin. Bakın hocam ben kantinde çok fazla vakit geçiren, etrafı da dikkatle gözlemleyen biriyim. Orada gözüme kestirip bir şekilde muhabbetine dahil olmayı başardığım, bu muhabbeti sürdürüp, devam ettirdiğim insanlar var. Muhabbet sırasında en çok sorduğum şey bizim hakkımızda ne düşündükleri.. Nadiren olumlu cevap almakla beraber çoğu dürüstçe şunu söylüyor " Gelmeseniz daha iyi olurdu, buradakileri bozacaksınız. Çok fazla makyaj yapan kız öğrenci görüyoruz, sonra örtünmede çok eksiksiniz" Bunları bölümüm adına duymak, çok kötü bir düz liseden çıkmış müthiş bir umutla bu bölüme gelmiş biri olarak bende büyük kırgınlık ve utanç oluşturuyor doğrusu..
      Sonra yine soruyorum " hiç uyardığınız kimse oldu mu?" ya da " buna yönelik ne yapmayı düşünüyorsunuz?" Üzülerek söylüyorum ki buna olumlu bir cevap 'henüz' alamadım.

      Demem o ki suçun büyüğü bizde ama inanın bana ilahiyatta bu uğurda birşeyler yapmaya çalışan bir bayanla da karşılaşmış değilim. Pasif mü'mineler görüyorum karşımda..

      Ben çok bilgisi olan biri değilim, öğrenmeye çalışıyorum ve çok büyük eksikliklerim var. Cahilliğime rağmen yapmak istediğim de çok şey var.. En çok burada tıkanıyorum. Bu konuda bayanlardan yardım görmüş değilim. Bilmiyorum beyler arasında durum nedir..

      Bunları da buraya yazıyorum ki sizin uyandırmaya çalıştığınız farkındalıktan nasibini alan olursa bana ulaşsın.. Çünkü ben imanın da en düşük noktası sayılan buğz etme kısmını aşmak istiyorum.

      Dua ile..

      Hayırlı akşamlar..

      Sil
    4. Yaptığınız veya yapmaya çalıştığınız şeyler gayet güzel, ki emeğinizin ve samimiyetinizin karşılığını elbette alacaksınız. Allah razı olsun.

      Bununla birlikte 'Cahilim' diyerek tevazu göstermenizse oldukça manidar. O kadar bilgisi olanları görüyoruz. Neler neler yapıyorlar.

      Maksudunuz her dem rızayı ilahiye uygun ve muvaffakiyetle sonuçlanır inşallah. Rabbim cesaret ve kuvvet versin

      Dualarımız herdaim siz ve sizin gibilerle olacak.

      Sil
    5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    6. Yarınlar yorgun olanların değil rahatından vazgeçenlerin olacaktır
      Hasan El-Benna

      Allah bizlere dini uğrunda rahatından vazgeçenlerden olmayı nasip İnşaAllah hocam..

      Dualarınızı eksik etmeyin..

      Allah'a emanet

      Sil
  6. he he tabi tabi:) -Oğlum ordan bi koyu kahve yap muhammet abine..kahveyi çok koyma. Dokunabilir.. Bendensin...

    YanıtlaSil
  7. Sayın Sadrı Azam, Paylaşımlarınızı severek takip ediyorum, sizden faydalanmak istiyorum.. Çok billili ve derin bir kişiliğe sahipsiniz.. sizi eleştirenleri esefle kınıyorum.. Hepimiz TAŞ'ız.. Hepimiz MUHAMMMET Taş'ız... son olarak Geçmiş gelecek bayramınızı kutluyorum ve başarılar diliyorum.. lütfen bizi kendinizden mahrum etmeyin sizden hep faydalanmak istiyoruz...bana sizi hatırlatan bir hediye gönderiyorum sayın sadrazam bey...

    http://www.akkentlokum.com/products_pool/geleneksel/buyuk/sadrazam_sucuk.jpg

    YanıtlaSil
  8. :) size ancak gülüp geçebilirim, ciddiye alınacak kişiliğe sahip olamazsınız siz.

    YanıtlaSil
  9. sessiz kalmama hakkımı kullanmak istiyorum bende.. biz orada şahsa konuşmamışken siz neden üzerinize alındınız bunu anlayanılmış değilim.. birde hakveren başka muhteremlerde varken neden top bize atıldı.. örtünün emrini biz vermedik, gökten zembille de inmedi.. hiç kur'an okumaz mısınız.. yada okuyup idrak edemeyenlerden misiniz.. en büyük sorunların başını cekerken saptırılmış örtünme biçimleri nasıl olurda bosverin diyebilirsiniz.. herkes kendinden mesul onu gectıkte, bildiğimizi bildirmekte bi yerde vazifemiz.. kapalı halıyle yarıcıplakları gördükce kendinizden utanmaz mısınız.. kimse bak bu böyle demez mensup oldugu zümreyle hitap eder.. 'kapalılar böyle'.. haa siz bu durumdan hosnutsanız o bizi alakadar etmez.. ama biz değiliz.. her türlü muhalefetinizede cevap verebilecek yetideyiz.. kimsenin kactığı falan yok.. demirden korksak trene binmeyiz.. siz ki hala karikatüre takıomışsını, ayrıntı bahanesine sığınarak.. şimdi dorarım size o karıkatürdeki ince mesajı anlayamayacaktınız madem neden muhalefet olmayı sectiniz.. acıdır ama komik bile değilsiniz.. hangi ufak dağı yarattınızda ben bilirim edalarına girdiniz meraklardayım.. sözün özü sayın Topcu'nun da dediği gibi: Davamız hayata uymak değil,
    Hayatımızı Hakk'a uydurmaktır... hangi muhalefet cümlelerinizle gelirseniz gelin, biz Hakk'a olan inancımızla, korkumuzla, cesaretimizle, gericiliğimizle sizlere ayrıntılardaki gizli mesajları vermek için her karşınızda olacağız... konuş kuzen senin hep arkandayız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vala senin yerinde olsam konuşmam kuzen.. baksana hep arkandayız falan dio mazallah.... töbe töbe:) arkasında değil yanında olun koçum

      Sil
  10. sayın (golden er) bu mesajım size..

    öncelikle size vereceğim haberden sonra üzülmenizi istemem inşallah sağlıgınıza tekrar kavuşabilirsiniz. Evet sende okuduğunu anlayamama, idrak edememe, kabullenememe sorunu var. benim ve arkadaşlarımın attığı hiçbir mesajda tesettüre karşı bir terbiyesizlik yapılmamıştır senin bize itham etmeye çalıştığın durum senin anlayış yetinin eksikliğindendir.. tabi sende bu hastalık var ya sen bu yazdıklarımdan da bir şey anlayamayacaksın o yüzden sana attığım mesajın girişini tekrar yazayım "haklısın ..yazdıklarınızı okudum, dedikleriniz doğru, olması gereken...." eğer bu seviyeden sonra hala anlama sorunun kaldıysa bir zahmet yorumları şöyle beş 10 defa daha oku...

    benim ve arkadaşlarımın meselesi bazı kişilerin dini konular adı altında rant elde etme çabasının artık içimizde boğuz haline gelmesidir... ki ben tanımadığım insanların arkasından lanet edecek biri değilim... kimin gerçekte ne halt olduğunu sonra böyle internet sitelerinde müslümana yakışmayacak hasletlerini örtmeye çalıştıklarını aklı selim olan insanlar gayet iyi bilmektedir...
    sonuç sana tavsiyem taktığın gözlügü ya çıkar öyle oku ya da hiç olmazsa kenarlarından az da olsa kestir ki okuduklarını anlayabilesin...

    YanıtlaSil
  11. yazdıklarınızı gayet iyi anladım kardeşimde bu özellikle bize atılan taşların nedenini bilemiyorum.. biz size Allah bir desek, kafirsiniz yalan söylüyorsunuz diyeceksiniz utanmasanız.. hayır da dini konular altında rant elde edılmeye calıstıgını nereden cıkardınız onu da anlayabılmış değilim..sadece herkes fikrini söylüyor.. eleştirilere acık olmalısınız derken bunu kendinizede tekrar etseniz gayet iyi olur.. yukarıda size tepki gösteren tek kişide ben değilim ama nedense bana özel olarak yazılıyor ve bende altında art niyet ararım hiç kusura bakmayın.. madem 'ki ben tanımadığım insanların arkasından lanet edecek biri değilim... kimin gerçekte ne halt olduğunu sonra böyle internet sitelerinde müslümana yakışmayacak hasletlerini örtmeye çalıştıklarını aklı selim olan insanlar gayet iyi bilmektedir...' bu cümleyi kurabiliyorsunuz sizinde içiniz rahat olsun eleştirilere gülüp geçin.. bizim sizin eleştirilerinize yaptığımız gibi.. burada birilerini karalayıp durma cabalarınızdan vacgecın, herkes herşeyin farkında... dikkat edin suızana girmeyin bari.. bilim kitaplarını bırakıp ilim kitapları okuyun hatta.. hatta önce bir adab-ı muaşereti filan okuyun.. hem sevmem hoslanmadıgım kişilerin özel sitelerine girmeyi deyip hemde cürretkarca aşağılamaya çalısırsanız bizde tepkisiz kalmayız.. hal ve hareketlerinizi göremediğim için sizi sözlerinizde edebe davet ediyorum.. gerekli görürsem gözlüklerimi kontrol eder öylede okurum ama okuyunca tepkim yine değişeceğini düşünmüyorum.. tesettürünüze, bilgeliginize, idrakinize bu kadar güveniyorsanız söylenenleri öneme bile almayınız.. herkes kendinden mesul bizde payımıza düşeni söyledik.. böyle sosyal ağlarda herkes kaptan-ı derya kesilir zaten.. ki zaten kalpleride sosyal ağlar dışında yaşantılarımızıda bilen yalnızca Allah siz hiç kafanızı yormayın..

    YanıtlaSil
  12. Öncelikle olayı şahsileştirip kişiliğini ortaya koyan pek kıymetli! Kardeşlerimi edebe davet ediyorum. O nasıl sözdür ki Allah zikir ile meşgul olan bir kalpten bu denli alaycı ve kendince aşağılayıcı sözler nasıl sadır olur?
    Lütfen birilerini kınamak yerine önce muhasebe yapmayı öğrenelim. Kimse de benim dindarlığımı söz konusu yapmasın. Yazılan ve yazan ortada ve bunları herkesten iyi bilen Rabbimiz varken haddimizi aşmayalım emi. Kim ve ne olduğu ortada olmayan kisilerin yorumlarına moralimi bozacak değilim. Adam olun öyle gelin.
    Benim derdim bulunduğum geminin güvertesinden delik açmaya çalışanlara engel olmak. Onların yüzünden bu geminin batmasına seyirci kalacak değilim. Siz varın ne anlarsanız anlayın. Verecek daha sert cevaplarım muhakkak var, ama biz anadan babadan böyle görmedik. Size burda zorla yorum biraktiran da yok. Eleştirini yap. Ona sözümüz yok ama herşeyin bir adabı var, onu da biz öğretmeyelim lütfen.
    Özellikle istirham tat kaçıran değil, tat veren olun.
    Daha da ne diyeyim. Esen kalın.

    YanıtlaSil